onsdag 9 februari 2011

Höjd pensionsålder?

E24.se skriver att pensionsåldern kan komma att höjas till 69 år. NEEEEJJJJJJ!!!!! är min respons till det. Jag vill inte jobba längre, jag vill gå i pension tidigare! Det är ju då jag ska ut och resa och ha kul, det vill jag göra innan jag blir för gammal, trött och sjuk för att kunna njuta av friheten.

Jag har tänkt mig en lägenhet i ett varmare land där jag kan bo på vinterhalvåret. Varför inte Malaysia, där kan jag tänka mig att spendera några månader per år. Jag ser det framför mig nu. Den vita sanden, baren på stranden, en massa galna pensionärsfester som får ungdomarna att bli gröna av avund. En massa äventyr och upptåg måste det vara. På sommaren är det förstås underbara Sverige som gäller med ljusa nätter och dans runt midsommarstången. Jag kan också tänka mig att vara hemma några veckor runt jul för att dricka glögg och få den rätta julstämningen.

Men jobba till 69, vilken mardröm. Väck mig någon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar