lördag 12 februari 2011

Längtar efter sommaren

Jag gillar inte regnblandad snö som vräker ner från himlen. Jag gillar inte att halka omkring på isiga gator både med bilen och till fots. Jag gillar inte den fuktiga, iskalla vinden som inte går att skydda sig mot. Jag gillar inte att det alltid är mörkt. Jag gillar nog inte vintern helt enkelt, åtminstone inte vintern där jag bor.

Jag vill ha fåglar som kvittrar, solen som värmer, gröna gräsmattor och träd, ljummen bris och ängar fulla med blommor. Jag vill ha ljusa sommarkvällar med grillning och kubb-spel. Jag vill se mina grannar, tror inte att jag har sett dem se'n i höstas någongång. Det är lätt att föreställa sig att jag är ensam kvar i hela bostadsområdet. Har ni sett 28 dagar senare, ungefär så känns det. Inte en levande själ så långt ögat ser. Naturligtvis överdriver jag en aning, men inte mycket. Det ÄR folktomt på gatorna när det är vinter.

På sommaren lyssnar jag på Gyllene Tider, det gör jag aldrig under resten av året. Gyllene Tider är den ultimata sommarmusiken. Här kommer lite sommar i musikformat:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar