söndag 6 februari 2011

Melodifestivalen med "sexiga" Danny

Igår satt jag i min ensamhet och tittade på melodifestivalen på SVT. Elller tittade var kanske att ta i, tv:n stod på och jag satt i soffan med min dator och surfade. Slängde ett öga på bidragen, Carl Bildt och programledarna och kan ju inte påstå att jag blev direkt upplyft av det hela. Så här efteråt kommer jag knappt ihåg vilka artisterna var, ännu mindre kommer jag ihåg en enda melodislinga. Det jag kommer ihåg är att jag tyckte att varenda bidrag var fruktansvärt tråkigt och "agenternas" utfrågning av artisterna direkt pinsam. Jag reflekterade också över Carl Bildts extremt röda ansikte, hade han varit ute i solen eller kanske fått en kemisk peeling?

Han den där Danny gick direkt till finalen i Globen, han hade visst blivit framröstad som en av de sexigaste männen i Sverige. Sexig? Jag vet att alla inte har samma smak på män som jag har, men hallå! Vem tycker att Danny är sexig? Jag undrar vem som fick vara med och ha en åsikt i den omröstningen, definitivt inte jag.

Swingfly gick ochså till final. En amerikan som egentligen ville bli polis men som av någon anledning hamnade i Sverige och blev rap-artist istället. (Här känner jag ett enormt behov att nämna att han INTE sväljer luft, det är musik han sysslar med.) Kommer inte ihåg mer än att låten hette "Me and my drum" och att killen inte pratade ett ord svenska.

Ska jag titta på nästa delfinal? Inte den blekaste aning.

Bild hämtad från Sveriges Radio, Danny och Swingfly:

6 kommentarer:

  1. Jo Danny är riktigt sexig, snygg kille YES!

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Kul att du kommenterar och det är helt ok att du tycker att Danny är en sexig kille. Jag tycker det inte. Tur att alla har olika smak, eller hur?

    SvaraRadera
  3. haha håller med Anonym. Hur kan man INTE tycka det????? Klart han är SEXY!!! Sååå snygg från topp till tå:
    http://tinypic.com/r/30lyv6e/7

    The hunk himself!

    SvaraRadera
  4. Oj, här är jag i minoritet verkar det som... ;-)

    Jag säger inte att Danny är ful, men tycker att han saknar sex appeal. Han är nog lite för pojkaktig för mig, jag föredrar riktiga män, haha.

    Tack för din kommentar Ylva!

    SvaraRadera
  5. hahahaha oj, ursäkta mej! Du kan INTE ha sett honom live lr snackat med honom. Det är ju just sex appeal som han har!! Du kan ju alltid gå in på youtube och t.ex. trycka Danny Töreboda så får du se!!!!! Bara ett exempel. Var där på plats förresten. Till skillnad från många andra så tycker jag inte att man kan kalla honom söt utan just en sexig man lr het kille whatever!/Pinglan (en glad tjej på 23)

    SvaraRadera
  6. Hehehe, du har helt rätt Pinglan, jag har varken sett Danny live eller pratat med honom. Jag gjorde som du sa och kollade in honom i Töreboda, jag har till och med lagt in klippet i ett nytt inlägg för att alla själva ska få bedömma vad de tycker. Måste erkänna att jag fortfarande inte ser "det". Men det är ju bra nyheter, eller hur?! Du får ha honom alldelens för dig själv. :-D

    SvaraRadera