fredag 11 februari 2011

Tror du att vi har levt flera liv?

Jag är väl inte helt övertygad om att vi har levt många liv även om jag tror att det finns någon form av liv efter döden, men det är kul att fundera på det. Tänk så många olika spännande liv jag kan ha haft. Jag kanske har varit:
  • dräng i Småland
  • prinsessa i Indien
  • skomakare i Amsterdam
  • bagare i Neapel
  • guldletare i Kalifornien
  • häxa i Salem
  • fotograf i Stockholm
  • soldat i finska vinterkriget
  • geisha i Japan
  • balettdansös i Ryssland
  • sjöman i Hong Kong
  • herde i Nigeria
  • gladiator i Rom
  • barnmorska i Kina
  • eller varför inte astronom eller kompositör i Tyskland.

Bara fantasin sätter gränser, åtminstone så länge jag lever. När jag dör får jag förhoppningsvis veta vad jag har gjort i mina tidigare liv om jag har haft några. Där kanske det finns en massa förklaringar till varför jag är som jag är idag. Visst är det lite spännande!

Om det nu är så att vi har haft flera liv, har vi då själsfränder som följer oss genom de olika liven? I ett liv är vi kanske älskande, i nästa liv är vi förälder och barn för att i ett tredje liv vara syskon eller bästa vänner. Men vad händer om jag inte fattar att en viss person är min själsfrände, det skulle jag vilja veta. Tänk om den själen blir sur på mig och hämnas i nästa liv.

Ojojoj vilka intriger det kan bli. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar