lördag 19 februari 2011

Viktigt om du åker till Rom!

Jag har varit i Rom några dagar, första gången för mig i denna underbara stad. Kommer alltid att komma ihåg taxifärden till hotellet första kvällen förbi bl a Colosseum: WOW!!!! Snacka om att känna historiens vingslag!

Nu till den viktigaste läxan av alla, ha bra skor med dig när du åker till Rom! Jag trodde att jag hade bra skor med mig... men de var för nya och jag hade inte hunnit gå in dem ordentligt ännu. Oh, the pain. Rom är en relativt sett liten stad och det är gångavstånd till väldigt mycket. Dessutom går man långsamt på alla olika museer och arkeologiska platser, alltid på kullersten eller marmor. Fötterna tar enormt mycket stryk. Det är rätt "kul" att titta på alla som sitter på diverse murar runt om i sta'n, en stor procent av dem sitter utan skor på fötterna och ser mer eller mindre plågade ut.

Efter att ha haltat runt i Rom kan jag bara säga följande: skit i allt vad mode heter och ta på dig riktiga promenadskor när du åker till Rom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar