fredag 25 mars 2011

Hämden är ljuv

Det här tycker jag är rätt kul. En musiker, Dave Carroll, och hans band flög med United Airlines och fick en gitarr förstörd i bagagehanteringen. United vägrade ersätta gitarren trots att de erkände det faktiska händelseförloppet. Så här skriver Dave:

"In the spring of 2008, Sons of Maxwell were traveling to Nebraska for a one-week tour and my Taylor guitar was witnessed being thrown by United Airlines baggage handlers in Chicago. I discovered later that the $3500 guitar was severely damaged. They didnt deny the experience occurred but for nine months the various people I communicated with put the responsibility for dealing with the damage on everyone other than themselves and finally said they would do nothing to compensate me for my loss. So I promised the last person to finally say no to compensation (Ms. Irlweg) that I would write and produce three songs about my experience with United Airlines and make videos for each to be viewed online by anyone in the world."

Nu är det över 10 miljoner som har sett den första videon på You Tube. Det var rätt länge sedan jag såg den första gången, men då och då spelar jag den igen. Tydligen har Ms. Irlweg fått en hel del hatmail efter detta, vilket jag kan tycka är onödigt. United har tagit till sig det hela och om jag inte minns helt fel använder de videon i sin interna utbildning nu. Trots det är jag väl inte helt övertygad om att kundtjänsten kommer att bli bättre, men man kan ju hoppas. I efterhand har de erbjudit Dave ersättning som han har tackat nej till. United har istället skänkt pengar till välgörenhet i Daves namn. Lite kul är det också att Taylor fick ett rejält uppsving i sin försäljning av gitarrer.

Här kommer videon:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar