lördag 23 april 2011

Jag mumsar på löss och slaktavfall

och det är jättegott! Jag fattar egentligen inte varför det skulle vara så äckligt med det, vi äter ju betydligt mycket värre saker. Löss och slaktavfall är ändå naturliga råvaror, inte som kemikalier eller gifter.

Jag erkänner att jag är en godisråtta och jag äter godis varje fredag. Jag har en skål som bara används till godis, den är blå och fyrkantig och en viktig del av fredagskvällen. Att det finns lös i godis (och läppstift) fick jag lära mig redan när jag var liten och det har inte stoppat mig än även om jag och mina kompisar försökte äckla varandra med diverse insektshistorier när vi gick på låg- och mellanstadiet. Kommer inte ihåg alla dessa fantastiska berättelser längre, men du kan nog utgå ifrån att de flesta inte hade någon direkt verklighetsförankring.

Det har varit dåligt med påskkärringar som knackat på dörren iår tycker jag. Jag har en skål med godis stående vid dörren, men imorgon tror jag nog att jag kommer att göra anspråk på den själv. Då blir det ännu mer mumsade på löss och slaktavfall, kanske framför en bra film?

Källor: Råd & Rön, GP, Aftonbladet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar