lördag 30 april 2011

Liseberg - bara för turister?

Jag tycker att det är synd att Liseberg har tagit bort Lisebergshäftet för sina besökare. Jag tycker om att åka till Liseberg många gånger under sommaren eftersom jag bor relativt nära. Jag spelar lite på hjulen, tittar på folk och åker några turer. Jag har också deltagit i många femkamper med tillhörande vinintag på någon av restaurangerna, och då är det också kul att klämma in åtminstone en åkattraktion tillsammans med kollegor och/eller kompisar. Det har varit perfekt med ett Lisebergskort för inträdet och Lisebergshäfte för åkturerna. Häftet räckte till flera besök och var bra för min ekonomi.

Jag kommer INTE att köpa kuponger för 20 kronor styck och jag tänker inte köpa åkpass för att vara i parken 1-2 timmar en eftermiddag när jag varit på sta'n. Jag får väl helt enkelt sluta gå till Liseberg med mina vänner, i alla fall de korta besöken som jag har tyckt om att göra. I fortsättningen får det väl bli en heldag om året istället, men det känns lite tråkigt.

Kan inte Liseberg fixa något alternativ för oss som vill göra många korta besök i parken istället för hela dagar? Tror många som bor i Göteborgsområdet hade uppskattat det. Liseberg är väl till för oss också, inte bara för turisterna, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar