fredag 15 april 2011

Mr Bakalis uttalar sig om svenska kvinnor...

Jag kan inte låta bli att göra ytterligare ett inlägg (tidigare inlägg här) när det gäller våldtäkten i Grekland. Nu har Vassilios Bakalis, en grekisk ambassadtjänsteman i Stockholm, uttalat sig i ärendet. Så här skriver han som svar på ett e-mail från en privatperson:

"...you should be ashamed about the behavior of Swedish women, on vacation at any part of the world and with foreign residents in their own country!..."

Ehhh, ehhh, ehhh... Va fan?! En representant för den grekiska staten, boende i Stockholm sedan 2006, (en så kallad diplomat) uttalar sig så fruktansvärt kränkande om svenska kvinnor att jag tappar talförmågan. Han påstår att taxichaufförer har varnat honom för att vara intim med en svensk kvinna eftersom han med största sannolikhet kommer att bli anmäld för våldtäkt dagen därpå. ??????

Om du kunde se mig nu skulle du se att jag ser ut som en fågelholk ungefär. Samtidigt blir jag så jävla förbannad. Nu skiter jag i om jag generaliserar eller inte, jag har totalt tappat lusten för att någonsin sätta min fot på grekisk mark igen. Aldrig, aldrig, aldrig mer Grekland!

Lyckligtvis har denna lilla vessla fått sparken och skickats tillbaka till Grekland. Good riddance säger jag. Hoppas att du aldrig någonsin kommer tillbaka till Sverige igen!

Läs också den här artikeln: "Våldtäkt stigmatiserat i Grekland"

Du kan läsa hela mailkonversationen på Nyhetskanalen. Även på SvD, Aftonbladet, DN, GP och Expressen kan du läsa mera om denna mycket olustiga affär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar