lördag 14 maj 2011

Destiny fortsätter sin resa utan oss



Nu har jag sett det allra sista avsnittet av Stargate Universe. Jag tycker att det är riktigt synd att de lägger ner serien efter bara två säsonger. Jag kan väl erkänna att det var ett tag i början av andra säsongen som jag tröttnade lite, men sedan fick serien fart och blev intressant om man gillar science fiction. Jag är väl inte en sci-fi freak egentligen, men tycker om när det handlar om alternativa verkligheter, andra dimensioner och överlevnad. Dessutom gillar jag Robert Carlyle som spelar Dr Rush i serien.

Orginalserien SG-1 kördes i väldigt många fler säsonger trots att den var rätt töntig. Även Stargate Atlantis varade längre och den var väl inte heller så vass. Stargate Universe har varit mycket bättre än de två gamla Stargate-serierna så lite konstigt är det att den inte har fått fler tittare. Men nu är den som sagt slut i USA, de sista avsnitten har inte visats i Sverige ännu. Jag tror i alla fall inte att de har visats här. Jag får väl hålla utkik efter dem och se dem igen även om de säkert kommer att sändas på någon skittid mitt i natten. Med lite tur kanske serien återupptas om ca tre år igen... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar