torsdag 30 juni 2011

Aliens, är de redan här?

Jag läste på Aftonbladet att den ryske astronomen Andrej Finkelstein är säker på att vi kommer att träffa på utomjordlingar inom en 20-årsperiod och att de i stort sätt kommer att se ut som människor. Jag är helt säker på att det finns liv i rymden, frågan är bara om det är intelligent liv och att de skulle se ut som människor känns väl kanske inte så troligt. Nästa fråga är om de har någon möjlighet att resa hit, det är trots allt enorma avstånd vi talar om när det gäller rymden. Vi kanske får möta dem halvvägs?

Naturen gör aldrig något bara en gång och varför skulle liv vara ett undantag till den regeln? Det finns ca 100 kända planeter som är jämförbara med jorden och vi kan nog utgå ifrån att det finns betydligt många flera som vi inte känner till ännu. Richard Hoover, forskare hos NASA, påstår att han har upptäckt fossiler av utomjordiska "insekter" i en meteorit som landat på jorden och det är ju bevis på att det finns liv i rymden och även om det inte är några intelligenta kryp vi talar om så har de faktiskt rest hit till oss. Eller ja, deras fossiler har rest hit, resan blev väl för lång för dem.

Sedan finns det förstås de som påstår att utomjordlingarna redan är här och har varit här en längre tid. I UFOchicks blogg kan du läsa om hennes erfarenheter av aliens (orkar inte skriva utomjordingar en gång till) och om hur de alltid finns i hennes närhet. Sedan finns Montalk som går så långt som att säga att aliens är som demoner som har skapat oss och anpassat jorden för att använda oss som boskap. På den här sidan kan man läsa om alla olika typer att aliens som existerar och om deras agendor, styrkor och svagheter.

Och vad tror jag då? Jag har redan sagt att jag tror att det finns utomjordiskt liv, säkert i många olika former, men att det skulle finnas demoniska utomjordiska varelser på jorden köper jag verkligen inte. Alla får förstås ha sin egen uppfattning och det finns ju uppenbarligen en hel del människor som faktiskt tror att de har haft kontakt med aliens i olika former men... Av någon anledning verkar de flesta av dessa bo i USA. Det kan förklara varför så många amerikaner är så överviktiga, aliens gillar fett!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag bryr mig inte så mycket om utomjordingar. Jag diskuterar sällan utomjordingar men om jag någonsin skulle skriva ned vad jag tror/tycker om ämnet så skulle det likna detta inlägg. Nu har du redan skrivit det så jag slipper, TACK! (och HAHAHA till din slutkläm)

    SvaraRadera
  2. Glad att jag kan bidra till att du slipper skriva knepiga inlägg, Mammakicki! ;-)

    SvaraRadera