söndag 14 augusti 2011

Fototriss - Just nu hos mig

Veckans tema på Fototriss är "Så här ser det ut där jag är". Igår hade jag ingen möjlighet att fota och idag har det vräkt ner regn från en mörk himmel hela dagen. Till slut gav jag mig ändå ut i det relativa mörkret och regnet, skruvade upp iso:t och började fota. Jag vet att det fortfarande är sommar, men rönnbär, äpplen och torrt gräs i regn, kan det bli mer höst? Jag fick definitivt höstkänsla när jag gick runt med kameran. Hoppas att sommaren är tillbaka imorgon!

Här kommer mina bilder, klicka på dem om du vill se dem i större format.





Om ni vill se hur andra har det där de är, klicka här!

11 kommentarer:

  1. För min del får det regna hur mycket som helst - om det resulterar i så fina bilder som du visar här. :)
    Bra jobbat i regnvädret!

    Tack/Ha det gott.

    SvaraRadera
  2. Regn är inget hinder för att ta bra bilder. Tvärtom. Dina bilder är jättefina och regnet har gett dem en extra lyster.

    SvaraRadera
  3. Ja du, nästan samma bilder fick jag idag på min promenad.. rönnbär och äppelbilder så en och annan vildablombilder där mycket var nervissnat .. Höstkänsla så där.. men det hoppas vi ju inte ännu på.. lite mer sommarkänsla vill vi ha ett tag till.
    Fina bilder fick du i alla fall :)

    SvaraRadera
  4. Regn och vatten gör bilden... Det ser fräscht ut med vattendropparna samt ger ett visst lyster. Bra!

    SvaraRadera
  5. Snygga bilder blev det i alla fall i regnvädret. Klara och fina färger.

    SvaraRadera
  6. Väldigt snygga bilder fick du till i det här regnvädret. Fina exempel av vad man kan fånga in med kameran en regnig dag.

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder, de fina färgerna gör sig i det blöta. :)

    SvaraRadera
  8. Håller med de övriga kommentarerena: underbara bilder med regnvåt natur. Måste erkänna att jag är dålig på att fota i regn men ser nu att jag måste nog tänka om. Fram med kameran.....

    SvaraRadera
  9. Fräscha, regniga sensommar-bilder

    SvaraRadera
  10. Regndropparna sätter pricken över i:et.
    Vackert!

    SvaraRadera