söndag 21 augusti 2011

Fototriss - Solitär

Den här veckan fick jag tänka rätt länge innan jag kom på vad jag skulle göra i Fototrissen. Jag hade en massa idéer som jag inte var helt nöjd med och försökte associera kring ordet solitär. Jag började fundera på hur vi människor ibland stänger in oss själva (både bildligt och bokstavligt) bakom murar och inte riktigt vågar visa vilka vi är. Bilderna jag tillslut valde att fota får representera alla som är ensamma för att de inte vågar släppa in någon i sitt liv, inte vågar "komma ut" och visa sig som de är. Hoppas att du gillar idén.





För att se hur andra valde att tolka temat solitär ska du klicka på den här länken.

18 kommentarer:

  1. Intressant tolkning av temat. Själv undrar jag om solitär är en positivt eller negativ benämning av ensam. Egentligen trivs vi nog bäst när vi befinner oss i en gemenskap av något slag.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar din tolkning :) och bilderna är fantastiska, spännande och intressanta :)))

    SvaraRadera
  3. Fina bilder, nästan lite läskiga. Speciellt den första.

    Kul att du gillar mina fötter ;)

    SvaraRadera
  4. Disse bildene illustrerer temaet godt!

    SvaraRadera
  5. Tack för era fina kommentarer!

    Per-Anders, av någon anledning tänkte jag på det engelska uttrycket "solitary confinement" när jag gjorde denna fototriss och det kändes som en negativ ensamhet (isolering i fängelset). Om ordet solidär är en positiv eller negativ benämning vet jag faktiskt inte. Någon annan som vet?

    SvaraRadera
  6. Riktig bra tolkning, det är säkert. Tre'an är min favorit

    SvaraRadera
  7. Annorlunda och bra tolkning av temat.
    Så himla skoja tt se andras tolkningar.
    Ha en underbar dag.

    SvaraRadera
  8. underbar tolkning och vackra bilder.
    Alla tre har intensiva blickar som nästan skär in i en. Snyggt!

    SvaraRadera
  9. Gillar din annorlunda tolkning av temat! Och bilderna är så bra och intressanta!
    Snyggt trissat!!

    SvaraRadera
  10. Spännande tolkning till temat. Jag gillar valet av sepiaton till bilderna.

    SvaraRadera
  11. Det här föll mig verkligen i smaken, läckert.

    SvaraRadera
  12. Intressant triss, konstnärligt. Man vill verkligen se mer av de som gömmer sig så.

    SvaraRadera
  13. Vacker och orginell triss, gillar de tänkvärda bilderna.

    SvaraRadera
  14. Fräck tolkning av temat, fina bilder. :)

    SvaraRadera
  15. Gillar första bilden mycket!

    SvaraRadera
  16. Destomer man tittar på ditt tema, så framträder ögonen. Häftigt!

    SvaraRadera
  17. Jodå, jag fattar. En bra idé som du genomfört väldigt bra, och snyggt rent fotografiskt dessutom. Men visst är det väl skönt att få vara ifred ibland också? :-)

    SvaraRadera
  18. Jäkligt bra bilder och jäkligt bra tänkt :)
    Din blogg har för övrigt hamnat bland mina prenumerationer för jag gillar din blogg efter att ha kikat närmare på den.
    Ha en fortsatt bra vecka :)

    SvaraRadera