söndag 28 augusti 2011

Fototriss - Vid vatten

Vid vatten, visst är man nära vatten då? Jag väljer att tolka det som nära vatten och klurade i sängen igår kväll på vad jag skulle göra. Tänkte att jag skulle göra en humoristisk fototriss den här veckan, har jag lyckats? (Klicka på bilderna så ser du dem i lite större format.)


Kommer du ihåg hur det var i skolan när man hade ett prov och man nästan kom ihåg svaret? Hur var det nu med vatten, det var något med H, 4H? Nä. Syra då, men vatten fräter ju för det mesta inte? Kväva, vatten kan kväva fast då kallas det ju att drunkna. Oxe, oxygen... JA! Något med O och H och 2 var det. Det var väl nära vatten?!



Alla som varit i USA och druckit kaffe vet att det är väldigt nära vatten. Blaskigt värre!



Is är is, men om man ställer den under en lampa då är det nära till vatten. Tar inte lång tid alls.

För att se flera bilder på temat, klicka på den här länken.

15 kommentarer:

  1. Jättebra och genomtänkt triss med humor. Gillas!

    SvaraRadera
  2. Detta var en super triss. Härligt annorlunda.
    Isvattnet blir min favorit
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  3. Det här var en bra och kreativ tolkning :) Jag gillar den skarpt. Bra jobbat !!!

    SvaraRadera
  4. Du lyckades med ditt uppsåt - att skapa en kreativ, alternativ och rolig triss.

    SvaraRadera
  5. Hehe, det var en bra triss!
    har aldrig varit i usa, men hört mycket om deras "nästan" kaffe. =o)

    SvaraRadera
  6. Skojig triss.
    Du har klurat ihop en snygg triss. :-)
    Även i vårt svenska kaffe finns det vatten. ;-)
    (Jo, jag förstår hur du tänker, det är blaskigt.)
    Roligt med provfrågorna. Men isen vinner, tycker jag. Finns mycket som blir extra gott med is i glaset.
    Ha en skön vecka.

    SvaraRadera
  7. Mycket av den amerikanska ölen är också som het kärlek i en kanot: Fucking close to water.
    Om du lyckats med det humoristiska? Tja, smaken är som baken. Men man måste ju i alla fall försöka om man ska uppnå det man vill.
    Fast ”syra” i vatten? Hu, det vore inte roligt. :-)

    SvaraRadera
  8. Humoristiskt triss!:) Det kan vi behöva i höstmörkret!

    SvaraRadera
  9. Originalt fototriss på vann!

    SvaraRadera
  10. Annorlunda och rolig triss, gillas.

    SvaraRadera
  11. Annorlunda triss med fina bilder. :)

    SvaraRadera
  12. Fiffig humoristisk twist - gillas! :)

    SvaraRadera