lördag 6 augusti 2011

Skins & Punks - Gavin Watson

Den här fotoboken snubblade jag över på biblioteket för några veckor sedan. Jag hade inte hört talas om Gavin Watson tidigare, men var ute efter bilder på ungdomsmode. När det var dax att lämna tillbaka boken hade jag inte bläddrat i den, sommarveckorna gick åt till annat och jag tänkte helt enkelt att jag skulle lämna tillbaka den ändå. På väg till biblioteket satt jag och bläddrade i boken och blev alldelens tagen, vilka bilder! De var helt fantastiska!

Gavin började fotografera när han var 13 år och det var rea på kameror i butiken. Bilderna i den här boken har han fotat som tonåring och det är hans kompisar och familj som är modeller. Det slutade med att jag lånade om boken och även hittade hans första bok, Skins, som jag också lånade. Den är också bra, men av någon anledning känner jag lite extra för Skins & Punks. Visade den för en kompis men hon förstod inte alls bildernas storhet, sa bara "det där med foto kan jag inte". Tur att vi alla är olika. :-)

Om du vill se några av Gavins bilder hittar du hans hemsida om du klickar här (mest nya bilder).
Klicka här för att se bilder från boken i The Guardian.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar