tisdag 30 augusti 2011

Underbar vårdpersonal!

I den här bloggen har jag valt att inte nämna min familj och mina vänner men nu ska jag göra ett undantag. I fredags blev min man inlagd på Mölndals sjukhus med misstänkt kärlkransproblematik och idag har han genomgått ballongsprängning på Sahlgrenska. Efter ett lyckat ingrepp är han nu tillbaka på Mölndal och imorgon får han förhoppningsvis komma hem igen.

Det har varit en orolig tid för mig men personalen på både Mölndal och Sahlgrenska har varit helt otroliga och jag har känt mig fullständigt trygg med att lämna honom i deras vård. Min man och jag pratade i förmiddags om hur fantastisk all personal har varit och hur de med stor empati orkar ta sig an nya patienter flera gånger om dagen.

Eftersom media mest fokuserar på allt som går fel i vården vill jag påpeka att det mesta ändå går rätt! Det finns engagerad personal som med gott humör sköter om både patienter och anhöriga på våra sjukhus. Här kommer mitt stora tack speciellt riktat till alla er som jobbar på avd 228 på Mölndal och avd 92 på Sahlgrenska. Ni är underbara och vi uppskattar det jobb ni gör.

TACK!

2 kommentarer:

  1. Det var skönt att det går bra med mannen :) Tur att det finns underbar och kunnig personal inom sjukvården. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Tinezza! Nu är han hemma igen och får ta det lugnt några dagar, sedan ska allt vara som vanligt igen med undantag för några piller varje dag.

    Tänker på dig och din sambo!

    SvaraRadera