måndag 5 september 2011

Alien vs. Zombies - The Dark Lurking

Igår såg jag en av de sämsta filmerna jag någonsin sett. Satt i soffan och tittade och första minuten tyckte jag att det såg ut som en riktig film, men det var bara under förtexterna. Sedan började bedrövelsen. Urusla skådespelare, urusel dialog, urusel story, uruselt helt enkelt. För att göra filmen spännande användes bakgrundsljud som pep och tjöt och vinade och gjorde att man fick ont i huvudet och fick sänka ljudet så mycket att talet knappt hördes (vilket i sig inte var någon nackdel). Det blinkade frenetiskt från diverse källor, varning till alla som är känsliga för sådant. Klippen var ibland så snabba att det blev rent löjligt. Kameraskakningarna var extremt överdrivna. Inzoomningar som var helt menlösa. Och inget av allt detta gjorde filmen ett dugg spännande heller. Jag satt mest och suckade över hur dålig filmen var och undrade varför jag faktiskt såg hela. Jag får väl helt enkelt skylla mig själv.

Något annat jag jag funderade över under större delen av filmen är titeln på den, Alien vs. Zombies. Jag förstår ju vilka som var zombies men jag väntade på att någon alien skulle dyka upp också. Jag vet inte om det gjorde det någon gång. Det var förvisso ett par varelser som inte riktigt såg ut som zombies, men var de aliens? Ingen aning. Och de slogs definitivt inte med några zombies heller. Hur förvirrande som helst.

Om du tänker se den här filmen, sätt på dig de tjockaste kalkonglasögonen du kan hitta. Förvänta dig inte en "riktig" film, förvänta dig en kass film. Då kanske du kan ha roligt åt eländet iallafall.

1 kommentar:

  1. Ha ha ha ibland är en film så himla dålig att man måste titta vidare för att se om den kan bli bättre. Jag har också gjort samma misstag och sen undrat...Vad sjutton satt jag och tittade för???

    SvaraRadera