lördag 17 september 2011

Hundhår som flyger och valp som skäller

Jag brukar inte läsa forumet Familjeliv, men av en händelse hamnade jag där och hittade en tråd som heter "VART kan jag anmäla grannen och dess SCHÄFER hund?". Den är riktigt underhållande. En småbarnsmamma klagar på grannen som har en schäfervalp som h*n tränar, tydligen är grannen hundförare (polis alltså). Valpen skäller konstigt nog ibland och, ja... Läs nedan några av trådstartarens kommentarer:
- H*n är ofta ute med sin hund och ibland så reagerar hunden på andra hundar, precis utanför vårt hus!!

- Jag äger en 2 miljoners villa och har rätt till icke skällande hundar i mitt område.

- Denna äckliga hund börjar skälla under övningen och håller på i evighet, enligt mig.

- Evigheten varade i 7-10 minuter.

- Skall kontakta dennes hyresvärd (som kan införa hundförbud) i dennes lgh samt kommunen på måndag. Måste finnas fler grannar än jag som stör mig på denna ägare

- Dock står h*n ute och borstar sin hund. Ligger ljusa och grå hårtussar på deras gräsmatta som blåser överallt.

- Tycker det är ohygieniskt och mina kläder som TEX torkar ute förfärligt äckligt att ha hundtossar på

- Ingen chans i världen att hundträning skall ske på min gata. oavsätt om man är polis eller ej. Som hundförare grannen är. Man skaffar sig helt enkelt skog och mark att träna på. INTE i centrala delar där det finns småbarn.

Kan du förklara vad som skiljer din skrikande unge och valpen som skäller?
- Barn ÄR naturligt....

Jag ska fortsätta följa den här tråden, riktigt kul är den! Jag är inte helt säker på att den är seriös, men ser ändå fram emot fortsättningen. Slutligen har jag en stilla förhoppning att jag aldrig någonsin kommer att bo granne med den här kvinnan... ;-)

Vill du också läsa tråden? Här kommer länken: "VART kan jag anmäla grannen och dess SCHÄFER hund?"

1 kommentar:

  1. Håller fullständigt med dig om att en sån granne vill man inte bo bredvid. Oavsett om man har hund eller inte. Hon hittar säkert något att irritera sig på ändå

    SvaraRadera