onsdag 12 oktober 2011

Fototriss - Personlig

Veckans fototrisstema är personlig. Personlig kan tolkas på så många olika sätt, det kan vara personlig hygien, personlig stil eller en personlig åsikt. Man kan ta ett påstående personligt, en present kan vara personlig och egendom kan vara personlig.

Här kommer min personliga tolkning av temat (klicka på bilderna för att se dem lite större):

Min morfar var en hängiven amatörfotograf och jag har fått ärva hans fotoutrustning som innehåller kameror, objektiv, stativ, ljusmätare, självutlösare mm. Jag har också några av alla foton morfar tog och de har en stor personlig betydelse för mig. Den här bilden får representera min familj och var jag kommer ifrån. Mina rötter helt enkelt.

Min barndom har förstås präglat mig och delvis gjort mig till den jag är idag. Den får representeras av några av de smycken jag fick som barn. De är väldigt personliga för mig.

Mina minnen är nog det som är mest personligt av allt. Ingen annan människa i hela världen har samma minnen som jag. Men hur tar man en bild på minnen, dagboken kanske? Tillslut valde jag att verkligen fotografera minnen även om det kanske inte är samma sorts minnen som jag har i mitt huvud. :-)




Fler personliga foton hittar du om du klickar här.

5 kommentarer:

  1. Det var en bra tolkning av personlig. Jag gillar det svartvita för det ger en extra tyngd till ditt personliga tankar som ger utryck i bilderna :))

    SvaraRadera
  2. Skulle vilja kopiera Tinezzas kommentar, den uttrycker precis vad jag tänker. En fin triss.

    SvaraRadera
  3. Vilken fin triss, sammanhållen och personlig! Fin kamera du ärvt, roligt när intresset också gått i släkten och inte bara kameran :-)

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig personlig triss, personliga minnen tyckte jag var mycket fyndigt:)Bra tolkning, trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder - vältagna och stämningsfullt ljus- och färgsatta! Jag tittade faktiskt på bilderna utan att läsa texten först, och tyckte nog att jag fick en extra dimension så! :) Väldigt vacker triss!

    SvaraRadera