söndag 23 oktober 2011

Hot Fuzz

Igår när jag hade borstat tänderna och skulle gå och lägga mig fastnade jag framför tv:n och där blev jag kvar i nästan 2 timmar. Orsaken var den brittiska filmen Hot Fuzz som visades på 1:an...

Hot Fuzz är en poliskomedi som driver med de amerikanska actionfilmerna som brukar visas på bio och tv. Den är otroligt smart och väldigt rolig på ett brittiskt sätt som jag gillar. Nicholas Angel (Simon Pegg) är en duktig London-polis som får sina London-kollegor att verka inkompetenta och därför blir han tvångsförflyttad. Han kommer till en lugn och lantlig idyll där utryckningarna främst gäller förrymda svanar och underåriga pubbesökare MEN skenet bedrar.

Angel börjar ana att de många olyckorna med dödlig utgång kanske är något helt annat och tillsammans med sin nya partner utreder han om det kan röra sig om mord trots allt. Slutet är actionfyllt och upplösningen inte den jag hade väntat mig vilket alltid är roligt.

De snabba klippen och ljudeffekterna i kombination med humor och action funkar klockrent! Jag skrattade högt flera gånger och satt med ett stort flin på läpparna genom i stort sett hela filmen. Gillar du brittiska snabba filmer kommer du att gilla den här också. Hot Fuzz får toppbetyg av mig!

1 kommentar:

  1. Låter som en film i min stil. Den måste jag bara kolla in. Tack för tipset

    SvaraRadera