söndag 6 november 2011

Fototriss - Just nu hos mig





Veckans tema i Fototriss är "SÅ HÄR SER DET UT DÄR JAG ÄR", det är ett återkommande årstidstema och det är spännande att se hur det ser ut i Sverige och i vissa fall också utanför landet. De två första bilderna är fotade i skogen vid motionsrundan idag och jag fick vårkänslor när jag traskade omkring bland träden. Solen sken, fåglarna kvittrade och det var riktigt varmt. Tredje bilden är också tagen idag. Det är en av pelargonerna som är kvar på altanen som börjar knoppa igen. Det känns också rätt vårlikt måste jag säga.

Förra gången det var det här temat var i mitten av augusti och då regnade det och kändes riktigt höstigt trots att det fortfarande var sommar. (Här kan du se mina bilder från den veckan.) Nu hoppas jag på att vi har hoppat över vintern och att det faktiskt är vår på riktigt, visst hade det varit rätt fantastiskt!

Jag vill passa på att tacka för alla kommentarer jag har fått på tidigare trissar, det är så roligt att få några ord från er. Jag har haft rätt mycket omkring mig de senaste veckorna så själv har jag haft dåligt samvete för att jag inte har haft tillräckligt med energi för att skriva så många kommentarer som jag skulle vilja. Jag har ändå tittat på väldigt många bidrag och tycker att det är jättekul att se hur olika vi ibland tolkar teman. Förhoppningsvis lugnar det snart ner sig för mig och då ska jag bli mer aktiv med kommentarerna. Kram på er!

Fler bilder hittar du på Fototriss-bloggen.

23 kommentarer:

  1. Vackra bilder. Den sista är verkligen tokvacker! Den gillar jag massor! Lite höst inomhus! :O)

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  2. Den sista bilden blir en klar hoppfull favorit för mig!

    SvaraRadera
  3. Varma och vackra bilder. Kan inte välja favorit för de är så fina alla tre :)

    SvaraRadera
  4. Alla tre är bra men jag gillar nog ändå den mellersta bäst!

    SvaraRadera
  5. Hösten är så vacker och jag verkligen älskar färgsprakandet. Men inte gråmulna dagar. Fina bilder :)

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt tema du fångat! Det finns så mycket man kan hitta bara man letar :) Jag tycket det är otroligt intressant att se hur vi alla tolkar. Pelargonern bilden var hur läcker som helst i november :)

    SvaraRadera
  7. Vackra höst bilder, gillar trean.

    SvaraRadera
  8. Fina bilder, en härlig varm höststämning, vårigare än det brukar vara:). Var någonstans i Sverige har du tagit dina bilder?

    SvaraRadera
  9. Du lyckas fånga hösten i mycket vackra skogsbilder. Det är ovanligt milt väder. Lustigt att pelargonen knoppas igen, läckert foto så här i november.
    Väljer mittenfotot med skogsbacken, fint ljus i bilden. :-)

    SvaraRadera
  10. Jag gillar mittenbilden bäst fast de andra är vackra det med. Tack för titten :-)

    SvaraRadera
  11. Underbara bilder, tyckte också det var vårvärme idag när jag var ute :)
    Sista bilden hade varit grym som tavla :)

    SvaraRadera
  12. Fin triss! Snyggt med träden och lutningen. Gillar.

    SvaraRadera
  13. Pelargonen med knopp, mycket fin bild, fin triss.

    SvaraRadera
  14. Vackert! Underbart ljus och stämningsfulla motiv. Snyggt jobbat! :)

    SvaraRadera
  15. Vilka underbart vackra fina höstbilder! Den sista tuýcker jag mycket om. Kommer gärna hem till Sverige en sväng om hösten är mild och regnfri. Så kan du bada i havet på Malta och kika på "tallarna ;-) Tack så mycket för kommmentaren hos mig.

    SvaraRadera
  16. Vårkänslor och Pelargonier, inte illa alls.. ser ut som du har haft solen hos dig oxså idag .. trevligt, hos mig har det varit en riktig dålig, mulen och grå dag.. Inget fotoväder ute minsann.. men jag tog in Höstkänslan hos mig ;) Finfina bilder du visar.. Förresten en del av mina Pellisar står oxså ännu.. fantastiskt :)

    SvaraRadera
  17. Angående kossorna på min blogg är det helt vanliga kor men de var ovanligt ruggiga och långpälsade när jag fotograferade dem! Det har de inte varit på hela sommaren så jag tror det är någon vinterpäls!
    Tack för besöket!

    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  18. Snygga bilder som doftar höst.

    SvaraRadera
  19. Du fick in ljuset jättefint i den mellersta. Riktig höst på alla tre.

    SvaraRadera
  20. Nummer tre gör att mitt hopp om att våren inte är alltför långt borta. Fin triss! :)

    SvaraRadera
  21. Fina höstbilder med skönt ljus och fina färger i.
    Vad beträffar kommenterandet så får man väl göra så gott man kan. Man har ju inte obegränsat med tid. Samtidigt är det ju kul att få kommentarer tillbaka när man själv skrivit en.

    SvaraRadera