torsdag 3 november 2011

Tvättat köksgolvet...

Ja, nu är köksgolvet skinande rent, det kan jag tacka herr katt för. Katten har lång päls och han är väldigt vacker men det finns ett problem med lång päls. Någon gång då och då fastnar det saker i den som man helst inte vill ha på varken katten eller möblerna där han hoppar upp. Ikväll hade han haft otur när han gjorde nummer två om ni förstår vad jag menar...

Efter en inspektion av katten åkte han ut igen så att vi kunde äta och hämta styrka innan vi tog tag i det som bara kan beskrivas som krig, att bada katten... Mannen och jag tänkte att vi skulle testa ett nytt sätt den här gången och letade rätt på en balja i förrådet där katten skulle kunna få plats.

Vår katt kan slingra sig ur det mest fasta grepp du kan tänka dig och han drar sig verkligen inte för att använda klorna i sin kamp för att slippa bada. Normalt brukar vi bli rejält rivna båda två (det går INTE att bada honom själv, jag har försökt) både på armar, ben, mage och rygg. Vet inte alltid hur det går till men i vattens närhet förvandlas vi till klätterträd. Ikväll fick vi bara varsitt rivsår så strategin med en balja på golvet funkade bra. Och som sagt, köksgolvet blev också rent när jag torkade upp allt vatten som hamnade där. :-)

2 kommentarer: